Újabb részlet az Ísvara-gítából:
tédzsaszá púrajan visvam bháti dévó mahésvarah
Minden készítője, a jóga lelke leült Visnuval együtt. A nagy Úr Siva úgy ragyogott, hogy az egész univerzumot betöltötte a ragyogása.
Siva és Nárájana között nincs nézeteltérés arra vonatkozólag, hogy ki a Legfelsőbb közülük. Ebben a versben Sivát Visvakritnek nevezik, vagyis az „Univerzum építőjének”, valamint Jógátmának („A jóga lelkének”), ami a brahmanra utal. Ennek megfelelően Siva testének ragyogása olyan mértékben töltötte be az egész univerzumot, hogy még Nárájana Risit is elhomályosította.
vibhrádzsamánam vimalé taszmin dadrisúr ászane
A bölcsek, akik a brahmanról kérdeztek, ott látták Sivát ragyogástól övezve; aki az első az istenek között, és mindannyiuk ura, azon a hibátlan trónuson.
Siva és Visnu végül együtt ültek le a trónusra, és a bölcsek, akik egész életükben a brahmanon meditáltak, észlelték a brahman-sugárzást, ahogy körülvette Siva testét. A vimala ászana kifejezés a „szeplőtlen trónust” jelenti, de ugyanakkor vonatkozhat arra is, hogy Siva képes volt hibátlan jógapózban ülni, hiszen ő a jóga és minden ászana (jógapóz) ura is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése