A beavatott minden szinten egyre tágabb és tágabb embercsoportokkal azonosítja magát, ezzel párhuzamosan növekszik az „energia-buborékja”, és egyre nagyobb „földrajzi” területtel is kapcsolódik Pacsamamán. Például az első szinten a közvetlen családjával azonosítja magát, és a helyi természet-szellemekkel: a hegyek, tavak, folyók szellemeivel. A második szinten a város, megye szintjén azonosítja magát; a harmadik szinten pedig az országgal, valamint annak legmagasabb hegyének, legnagyobb folyójának, tavának szellemével kerül kapcsolatba.
A beavatás negyedik szintjén (ami tradicionálisan egy ősi barlangban történik Peruban), a jelölt képessé válik arra, hogy energiamezejét összekapcsolja a teljes élő energiamezővel, melyet a Földanya és összes lakója alkot. Ezen a szinten minden más emberi lény szó szerint a testvérünk vagy nővérünk lesz, mert ugyanaz az anyánk, Pacsamama, és ugyanaz az apánk, Inti Tayta, a Nap-apa. A következő három szint az emberiség teljes potenciáljának kibontakozását képviseli, egészen a hetedik szintig, melyen az emberi tudatot teljesen átjárja a teremtő erő, „Istennel egyenlőként” nyilvánul meg a földön, és összhangba kerül az univerzum energiamezejével.
Legtöbbünk még éppen hogy elérte a harmadik szintet, vagy esetleg elindult a negyedik szint felé. A félelem, konfliktus, a hatalomtól való függés és az áldozatszerep mind a harmadik szint jellemzői. A harmónia, függetlenség, boldogság és önmagunk követése mind a negyedik szint jellemvonásai. A legegyszerűbb módja annak, hogy előrelépjünk spirituális fejlődésünk útján a közvetlen és tudatos együttműködés az Anyatermészet élő energiáival.
A negyedik szintű beavatott felvállalja annak a felelősségét, hogy ne csak a saját életében legyen a teremtés résztvevője, hanem az inka prófécia megnyilvánulásában is, mivel ehhez a próféciához szükség van a mi aktív részvételünkre is. A negyedik szint bölcsessége szerint élettel teli, pompázatos univerzumunkban nincs olyan dolog, mint pozitív vagy negatív energia, csupán nehéz és kaotikus energia (hucsa) és finom, harmonikus energia (számi). A számi szó quechua nyelven nektárt jelent. A számi tulajdonképpen a lélek tápláléka, melyet mi, szabad akarattal rendelkező emberi lények teremthetünk és lecsatornázhatunk, de azt is választhatjuk, hogy hucsát teremtünk, és azt gyűjtjük az energiamezőnkbe.
A Természet csak számit hoz létre. Gondoljunk csak arra, hogy ha ki vagyunk borulva, akkor ösztönösen a Természetbe vágyunk egy sétára. Csak az ember hoz létre hucsát. De mivel mi hozzuk létre, ezért arra is képesek vagyunk, hogy „megegyük és megemésszük” a hucsát, vagyis átalakítsuk számivá. Amikor az andoki hagyomány negyedik szintjének beavatottaivá válunk, akkor egyre erősebb képességre teszünk szert, hogy magunkba gyűjtsük a számit, és átalakítsuk a hucsát. Ehhez nélkülözhetetlen Pacsamama segítsége, és a légzésünk összekapcsolódása a fákkal és a növényekkel. Ha a növények nem lélegeznének, akkor a mi életünk se tartana sokáig.
Megosztani – ez a legfontosabb. Ez teszi lehetővé a következő lépést az evolúciónkban, de csak akkor, ha az Ember megtanul együttműködni a Természettel, és így megteremti a feltételeket az ötödik szintre történő felemelkedéshez. A q'erok spirituális világképe értékes, sőt, nélkülözhetetlen információt hordoz mai világunk számára. A negyedik szint tanításainak perspektívája kiutat kínál a modern társadalom sok csapdájából. Például véget vethet a „nemek csatájának”, személyes megtapasztalást adva a férfi és női energiák harmonikus és kiegészítő együttéléséről.
A negyedik szint új perspektívát ajánlhat azoknak, akik csak a jó és a rossz polaritásában képesek gondolkodni, vagy például helyrebillentheti a modern „new age” mozgalom egyensúlyzavarát, mely gyakran a földi világ meghaladását és a „dimenzióváltást” hirdeti, holott a megváltás itt van előttünk, a fiziológiánkba és az Anyatermészetbe kódolva. Ebben az az izgalmas, hogy ha elegen lépünk igazán a negyedik szint útjára, együttműködve az Anyatermészettel, akkor létrehozhatjuk annak a feltételeit, hogy egyesek elérjék az ötödik szintet, és mestergyógyítóvá váljanak.
Az inka prófécia szerint az első ötödik szintű gyógyító a közeljövőben fog megjelenni az egyik Jég-fesztiválon az egyik gleccsernél, Peruban. Ezen a fesztiválon minden évben nagyon sok ember szokott részt venni (több, mint 70 ezer), és közös szertartáson vesznek részt, melynek során sok számi jön létre egy erőteljes szent helyen (a Sinakara-völgyben), összekapcsolódva az Apu Senq'a hegy szellemével. Az élő emberi energia összekapcsolódása a hegy szellemével létrehozza azt az energetikai „méhet”, melyből megszülethet az ötödik szintű gyógyító pap. A prófécia szerint mind a tizenkét gyógyító (Inka Mallku) különböző szent fesztiválokon fog megjelenni. Ezek közül a fent említett Quyllurit'i fesztivál a legfontosabb, ezen a fesztiválon a Plejádok újbóli megjelenését ünneplik az égbolton, és a nyári (náluk téli) napforduló előtti teliholdra esik.
Források és ajánlott irodalom:
Alberto Villoldo könyvei (magyarul megjelent: „Álmodj bátran!”)
Dan Waller: Journeying Through The Munay-Ki
Joan Parisi Wilcox: Masters of the Living Energy
Elisabeth Jenkins: The Fourth Level
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése