Újabb részlet Gregor Maehle Szamádhi-könyvéből:
"E
gondolatmenet folytatásaképpen el kell mondanom, hogy a legtöbb
idő, amit a guruk követésével töltöttem, végső soron a vezető
drámájáról szólt, a gururól, és nem az én életemről. Bár
úgy tűnt, hogy olyan sok dolog történt az életünkben
akkoriban,mi, a követők igazából csak gyalogok voltunk a
sakktáblán, ahol a guruk a saját drámájukat játszották el a
saját szükségleteik szerint. Az egyik ilyen szükséglet az volt,
hogy nagy mennyiségű ember lássa és szeresse őket. Ha valaki
rendelkezik ezzel az igénnyel, akkor bármilyen karizmát hajlandó
kifejleszteni, hogy megkapja. De a karizma az még mindig a második
és a harmadik csakra dinamikájához tartozik. Bár a mi esetünkben
a spiritualitás vagy a jóga szállítóeszközét használják, a
második vagy harmadik csakrás viszony struktúrája nem különbözik
a parancsnok-közlegény, főnök-beosztott vagy hadúr-zsoldos
viszonyától – egydimenziós és lineáris.
Mindennek
most meg kell változnia. Amint szédülünk az ökológiai
katasztrófa szakadékába nézve, ahová az autoritás gyakorlása
és az abba vetett hit vezetett, a szívcsakra arra tanít, hogy
teljesen új paradigmából kezdjünk el viszonyulni. Az immanens
Isten szeretne az egymáshoz kapcsolódáson, együttléten,
együttérzésen, megbocsájtáson, szereteten és hálán keresztül
kifejeződni. Ennek egy része az a megértés, hogy nem csak az
emberi kapcsolatok tartalmának, hanem a struktúrájának is meg
kell változnia, növekednie kell. A szívcsakra aktiválása azt
jelenti, hogy megvalósítjuk azt, hogy együtt megkapjuk Istent.
Senki sem Isten kizárólagos inkarnációja vagy avatárja.
Mindannyiunknak szüksége van egymásra ahhoz, hogy együtt tegyük
meg ezt a következő lépést. Isten most kollektív módon fejezi
ki magát az összes lényen keresztül, a legnagyobb zsenitől
kezdve a legjelentéktelenebb amőbáig. Nincs egyetlen személy, aki
ezt kifejezheti, a játék természete megváltozott.
Az
élet és a modern társadalom túl bonyolulttá vált ahhoz, hogy
egy ember rendelkezzen az összes válasszal, vagy hogy az emberiség
két kasztra legyen osztható: a „megvilágosodottakra” és a
„meg nem világosodottakra”. Szóval mit tehetünk, hogy
befogadjuk Istent? Hallgassunk rá, érezzük, és váljunk azzá!
Próbáljuk meglátni Istent minden ember szemében, akivel
találkozunk. Lássuk a küzdelmüket, hogy megtestesítsék Istent.
Még az is megeshet, hogy csak önmagukban látják és nem másokban,
és ezért próbálják fenntartani a régi paradigmát, hogy „én
vagyok a guru”.
Amikor
valaki más felé spirituális tanítóként nyilvánulok meg,
felteszem magamnak a kérdést, hogy mi a tanításom és hogyan
tudom átadni az üzenetet. De még fontosabb, hogy Istennek melyik
aspektusát fejezi ki az előttem álló személy. Megadom-e neki a
lehetőséget, hogy kifejezze isteni mivoltát? Vagy csak a személyes
törekvésem érdekel? Hogyan tudom segíteni ezt a személyt a saját
potenciálja kifejezésében, saját isteni mivoltának megélésében
ahelyett, hogy a saját mozgalmamba igyekezném beszervezni? Amikor a
szívcsakra kollektív szinten aktiválódik majd, még mindig
lesznek spirituális tanítók, de a viselkedésük fontosabb lesz,
mint a tanításuk. Hogyan bánunk egymással? Hogyan adom át az
élményemet a cselekedeteimben? Annál, hogy magamban felismertem
Istent, fontosabb az, hogy a velem szemben álló személyben is
felismerjem. A legfontosabb az, ahogyan bánok vele. Csak az én
viszonyulásom hozzájuk adhatja át azt, amit látok bennük.
Így
a szívcsakra megnyílása annak a demonstrációja, hogy minden
személyben felismerem Istent, akivel találkozom. Ebbe beletartozik
az is, amit Isten tanít és amit kommunikál felém azokon
keresztül, akikkel találkozom. Amikor találkozom valakivel, félre
kell állnom és hagynom kell, hogy Isten rajtam keresztül is
kommunikáljon. A kifelé irányuló hatalom-csakra modellben a guru
felelős a fejlődésünkért. A befelé irányuló szív-csakra
modellben együtt fejlődünk spirituálisan, az egész emberiség."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése