"Ugyanakkor az emberi mohóság által a bolygó kizsákmányolása és fosztogatása révén okozott környezeti károk rekordméreteket öltöttek. Energiakészleteink is válságos állapotban vannak, és sokan jósolják a növekvő vízhiány miatti háborúk bekövetkezését is. A túlnépesedés, a fenntarthatatlan mezőgazdasági módszerek és az állatok embertelen kizsákmányolása előrevetíti az élelmezési válságot is. Mindennek a legmélyebb gyökere pedig a spirituális válság. Az önmegsemmisítés és ökológiai katasztrófa elkerülhetetlen és természetellenes szakadéka felé tántorgunk. Sok-sok évszázadot töltöttünk a „külvilág” részéről leselkedő veszély elhárítása érdekében háborúzva, miközben elveszítettük belső világunkat – saját magunk ellenségévé váltunk és elidegenedtünk önmagunktól.
A jóga
gyakorlata és annak csúcsa, a nyolc szamádhi lehetőséget
ad nekünk spirituális önvalónk megtapasztalására, és arra,
hogy mélyen megbékéljünk önmagunkkal. Ez a béke pedig ki fog
sugározni a világba; az elégedettség felülmúlja a mohóságot,
a belső béke pedig elnyomja a külső konfliktust. A
világviszonylatban megnyilvánuló konfliktusok és krízisek a
belső konfliktusaink kivetülései; amíg nem érjük el önmagunk
szeretete, a belső béke, az önmagunkba vetett hit és önmagunk
elfogadásának állapotát, a társadalom továbbra is vissza fogja
tükrözni ránk ezeket a konfliktusokat.
A
darwinizmus és az emberiség evolúciójának lehetőségei
Az
evolucionisták állítása szerint az emberszabású majmokból
fejlődtünk ki a természetes kiválasztódás folyamata által; és
állításukat számos bizonyítékkal igyekszenek alátámasztani. A
fontosabb kérdés azonban ez: „Hová tartunk innen?”, „Merre
fejlődünk tovább?” A globális krízisek jelenlegi állapotát
tekintve úgy tűnik, hogy még hosszú út áll előttünk. A
jógikus szamádhik (és a hozzájuk hasonló állapotok) nagy
szerepet fognak játszani az emberiség előttünk álló
evolúciójában. Sok szempontból az „Emberiség” még jobbára
csak ígéret, mint egy valóban elért állapot. Az olyan
személyiségek, mint Gandhi, Martin Luther King, és Nelson Mandela
kiterjesztették annak megértését, hogy mit jelent „emberinek”
lenni. Az a tény, hogy kettejüket lelőtték, míg a harmadik élete
végégi börtönben volt, azt bizonyítja, hogy az úgynevezett
„evolúció” még mindig csupán elképzelés.
A jóga, a
nyolc szamádhival és az előkészítő gyakorlatokkal,
beleértve az ászanát, pránájámát, és a
meditációt, sokat segíthet. De hadd tisztázzam már a legelején,
hogy a jóga nem az egyetlen út a jobb jövő felé. Az emberiség
összes bölcs tradíciójában léteznek fontos módszerek. Én
éppenséggel a jógának szenteltem az életemet, de továbbra is
elkápráztatnak a szúfik, a taoisták és mások meglátásai, és
amikor szükséges, őket is idézni fogom a jógikus szintek
magyarázatához.
Útmutató a
belső utazáshoz
Inkább
elbeszélésként írtam meg ezt a könyvet, mint technikai
útmutatóként, annak érdekében, hogy könnyebben tudjunk
viszonyulni hozzá, és felfedezzük magunkat a könyv oldalain.
Szerencsés voltam, hogy megélhettem ezeket az élményeket, ami
talán inkább a körülményeknek köszönhető, mint a
képességeimnek. Épen ezért még inkább lelkes vagyok, hogy
megosszam ezeket a tapasztalatokat az olvasókkal, mert mindenkinek
ugyanolyan joga van hozzájuk, mint nekem.Ne hagyjuk, hogy bárki kétséget támasszon bennünk, azt kérdezve: „Ki vagy te, hogy ilyen állapotokat tapasztalj meg?” vagy „Mitől érdemelted ki az eksztázist?” Mindannyian Isten gyermekei vagyunk, és így mindegyikőnknek joga van megtapasztalnia az eredetét. Senki sem veheti el tőlünk ezt a jogot, bár megpróbálhatja. Az ilyen kísérleteket gyakran az motiválja, hogy a kihívó nem tartja saját magát alkalmasnak, vagy méltónak ezeknek az állapotoknak a megtapasztalására. Az alkalmatlanság érzése a szamádhi megtapasztalásának elsődleges akadálya. Sok tekintetben az összes többi jógikus módszer e két alapvető akadály elhárításában segédkezik."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése