(A nádík pontos elhelyezkedésével kapcsolatban a legjobb forrásgyűjtemény Hiroshi Motoyama „Theories of the Chakras” című könyvében található. Ő hét különböző jóga-upanisad és klasszikus jógaírás (Dzsábála-darsana Upanisad, Júga-csudámaní Upanisad, Jóga-síkhá Upanisad, Góraksa-sataka, Sziddha-sziddhánta-paddhatí, Sándilja Upanisad, Sat-csakra-nirúpana) által közölt információkat összesíti a nádík lefutásával kapcsolatban. Úgy tűnik, hogy Krishnamacharya főként a Góraksa-satakában közölt információra támaszkodik a fenti leírásban. Bár vannak eltérések az egyes források között) az alábbi módon határozhatjuk meg a tíz fő nádí kezdő- és végpontjait:
- Szusumná nádí – a múládhárából indul ki, és a fejtetőn (brahma-randhra) végződik.Ezen belül található a vadzsrá és csitriní nádí.
- Ídá – A szusumná bal oldalán indul ki a múládhárából, és a bal orrlyukban végződik.
- Pingalá – a szusumná jobb oldalán indul ki a múládhárából, és a jobb orrlyukban végződik.
- Gándhárí – a köldöktől vagy kandától a bal szemig.
- Hasztidzsihvá – a köldöktől vagy kandától a jobb szemig.
- Púsá - a köldöktől vagy kandától a bal fülig.
- Jasaszviní - a köldöktől vagy kandától a jobb fülig.
- Alambusá - a köldöktől vagy kandától a szájig.
- Guhú - a köldöktől vagy kandától a péniszig vagy a klitoriszig.
- Sankhiní – a köldöktől vagy kandától a végbélig vagy a múládháráig.Ezek az írások az alábbi nádíkat nevesítik még: szaraszvatí, váruní, pajaszviní, súrá, visvódarí, szaumjá,dzsihvá, ráká, csitrá, vilambá.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése