"9. Szahaszrára csakra
Ez a csakra közvetlenül a torok, vagy a nyelv fölött helyezkedik el. E csakra nagyszerűsége leírhatatlan. A testünk minden egyes része kapcsolatban áll ezzel a fontos ponttal. Ha a teljes pránájáma abhjászában gyakorolt púraka ereje által növeljük a csaitanját ebben a szahaszrára csakrában, a csakra mozgása felgyorsul, ami által szert tehetünk bármilyen képességre vagy erőre, amire szeretnénk.
(Krishmanacharya lejjebb helyezi a szahaszrára csakrát, melyet ezerszirmú lótuszként szoktak ábrázolni, és általában a fejtetőre vagy afölé helyeznek. Krishnamacharya nem domborítja ki e csakra spirituális jelentőségét, inkább arról beszél, hogy ha sikerült felemelni a pránát ebbe a csakrába, akkor bármilyen képességre és tehetségre szert tehetünk, túlléphetünk a karmikus korlátainkon. A prána felemelése a szahaszrárába általában magában foglalja a Kundaliní felébresztését és felvezetését az összes csakrán keresztül. E folyamat közben a Kundaliní tűz-természetével elégeti az akadályokat képviselő granthikat (csomókat), így az összes csakra és a Kundaliní kreatív energiájának szinte határtalan potenciálja a rendelkezésünkre áll.)
10. Brahmagúha (laláta) csakra
Ez a csakra a homlok fölött helyezkedik el. A pránájáma gyakorlása azt okozza, hogy a prána váju beáramlik a szusumná nádíba, és ezt a prána vájut ott kell tartani a kumbhaka segítségével. Ha követjük ezt a gyakorlatot, akkor képessé válunk arra, hogy megváltoztassuk a saját sorsunkat. Nem lehet leírni e folyamat nagyszerűségét. Csak tapasztalat által tanulhatjuk meg.
(A brahmagúha csakrát a tantra-irodalom a szahaszrára csakrán belüli csakraként említi bindu-csakra néven, és mint ilyen, a Transzcendenssel, azaz Istennel való kapcsolatunkat határozza meg. Ebben a csakrában a nirguna brahmanon (forma nélküli Abszolúton) meditálhatunk, és elérhetjük a tárgy nélküli szamádhi állapotát. Ez az az állapot, amely képes megsemmisíteni a karmikus kötelékeinket.)
Minden egyes csakrába a pránájáma gyakorlásának ereje által helyezhetjük a csaitanja saktit. Amikor elértük a csaitanja saktit, akkor a csakra mozgása kiváló lesz. Ekkor azonnal elkezdjük megtapasztalni a korábban felsorolt számos előnyt. Ha a megfelelő irányítás alatt egy vagy két évig gyakoroljuk a pránájámát, a sásztrák útmutatásait követve, akkor a csakra sakti ki fog virágozni és az összes eredményt megkapjuk. De a pránájámát csak az ászanákkal együtt és a jamákat, nijamákat betartva szabad gyakorolni. Ha ily módon gyakoroljuk, akkor a pránájáma sakti ki fog virágozni és eljut a testünk összes fontos részébe, valamint a tíz csakrába és nagy erőt és hasznot fog hozni. Az, aki nem járatos a jamában, nijamában és ászanában, nem fog szert tenni semmilyen haszonra. A helyes gyakorlás és erőfeszítés által a csakra-sakti ki fog terjedni és az összes fent felsorolt eredményt elérhetjük."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése