A történet első részét itt olvashatjátok.
Párvatí a továbbiakban csendben maradt, és nem akadályozta, hogy az aghórík elvégezzék az imádatukat. Amikor befejezték, Siva (aki aghórinak volt álcázva), azt mondta Párvatínak, hogy most ő is elvégezheti az imádatát, ők pedig szívesen részt vesznek benne és csak akkor távoznak, amikor befejezte az imádatot.
Így hát Párvatí leült és elkezdte imádni a Siva-lingamot a védikus előírásoknak megfelelően. Vizet, gyümölcsöt és virágokat ajánlott fel. Ez alkalommal azonban a Siva-lingam nem fogadta el a frissen szedett virágokat. Párvatí kérlelte a Siva-lingamot, hogy jutalmazza meg az odaadását, és fogadja el a virágokat, de mégsem tette.
Párvatí ekkor teljesen kétségbe esett és kérlelte az aghórit, hogy magyarázza meg, miért fogadta el tőle Siva a szennyezett húst, míg Párvatí virágait visszautasítja.
Ekkor a hét bölcs egyike szólalt meg: "Hölgyem, a tiszta és a tisztátalan csupán az elme kategóriái. Hogyan lehet bármi is tisztátalan, amint Siva hozott létre? Hogyan lehetne rossz a természet törvénye, amelyet a Tridéva (Brahmá, Visnu és Siva) és a Tridéví (Szaraszvatí, Laksmí és Sakti) hozott létre? Azt gondolod, hogy amikor takarítasz és fürdőt veszel, akkor tiszta leszel, de mi van az izzadsággal és az ürülékkel, mely a testeden belül keletkezik minden pillanatban? Azt tanultad, hogy a hús szennyezett, de talán a ragadozó állatokat nem maga Siva teremtette? Semmi sem a tiéd, hölgyem. Nincs olyan, hogy helyes sorrend! Minden ebben a világban az Úr Siváé. És ami az Övé, az nem különbözik Tőle. Akkor hogyan gondolhatod, hogy bármi is tisztátalan?
Ha azt gondolod, hogy a helyessel és helytelennel kapcsolatos előítéleteiddel elégedetté tudod tenni Sivát, akkor megsérted, mivel Őt Magát osztod fel jóra és rosszra. Minden, ami jó, rossz vagy csúf ebben a világban, Siva része, és semmi más. Siva pedig mindig igaz, kedvező és gyönyörű (szatjam, sivam, szundaram). Nem érheted el Sivát, amíg túl nem lépsz a helyes-helytelen, jó-rossz, tiszta-szennyezett kettősségein."
Azt mondják, ha egy aghóri megfogalmaz egy követelést, akkor még Brahmá, Visnu és Siva és megtörik a törvényeiket, hogy teljesítsék a vágyát. Az aghóri nem a raszta hajú szádhu, aki a krematóriumban él, hanem az, aki mindent elfogad ebben a világban, legyen az rossz vagy jó. Nem válogat, mert eggyé vált a világgal. Ha nem fürdik, vagy nem vegetáriánus ételt eszik, vagy más "védikus" előírásokat szeg meg, az nem befolyásolja az erkölcsösségét és a vallásosságát. Mivel Sivához hasonlóan, ő is felülemelkedett a három gunán. Siva saját maga lakik az aghóriban.
Természetesen az utánzás itt nem elégséges, mert sokkal könnyebb ezeknek a szokásoknak hódolni, mint megszerezni azt a látásmódot, hogy minden, ami a világban van, nem különbözik Istentől. És persze továbbra sem baj, ha vegán valaki, illetve, ha követi Patandzsali klasszikus jamáit és nijamáit. A lényeges dolog azonban, hogy megtanuljuk nem elítélni azokat, akik másképpen imádják Istent vagy más szabályokat követnek, mint mi. Ez ugyanis megakadályozza a Kundaliní felemelkedését a szahaszrárába.
Párvatí a továbbiakban csendben maradt, és nem akadályozta, hogy az aghórík elvégezzék az imádatukat. Amikor befejezték, Siva (aki aghórinak volt álcázva), azt mondta Párvatínak, hogy most ő is elvégezheti az imádatát, ők pedig szívesen részt vesznek benne és csak akkor távoznak, amikor befejezte az imádatot.
Így hát Párvatí leült és elkezdte imádni a Siva-lingamot a védikus előírásoknak megfelelően. Vizet, gyümölcsöt és virágokat ajánlott fel. Ez alkalommal azonban a Siva-lingam nem fogadta el a frissen szedett virágokat. Párvatí kérlelte a Siva-lingamot, hogy jutalmazza meg az odaadását, és fogadja el a virágokat, de mégsem tette.
Párvatí ekkor teljesen kétségbe esett és kérlelte az aghórit, hogy magyarázza meg, miért fogadta el tőle Siva a szennyezett húst, míg Párvatí virágait visszautasítja.
Ekkor a hét bölcs egyike szólalt meg: "Hölgyem, a tiszta és a tisztátalan csupán az elme kategóriái. Hogyan lehet bármi is tisztátalan, amint Siva hozott létre? Hogyan lehetne rossz a természet törvénye, amelyet a Tridéva (Brahmá, Visnu és Siva) és a Tridéví (Szaraszvatí, Laksmí és Sakti) hozott létre? Azt gondolod, hogy amikor takarítasz és fürdőt veszel, akkor tiszta leszel, de mi van az izzadsággal és az ürülékkel, mely a testeden belül keletkezik minden pillanatban? Azt tanultad, hogy a hús szennyezett, de talán a ragadozó állatokat nem maga Siva teremtette? Semmi sem a tiéd, hölgyem. Nincs olyan, hogy helyes sorrend! Minden ebben a világban az Úr Siváé. És ami az Övé, az nem különbözik Tőle. Akkor hogyan gondolhatod, hogy bármi is tisztátalan?
Ha azt gondolod, hogy a helyessel és helytelennel kapcsolatos előítéleteiddel elégedetté tudod tenni Sivát, akkor megsérted, mivel Őt Magát osztod fel jóra és rosszra. Minden, ami jó, rossz vagy csúf ebben a világban, Siva része, és semmi más. Siva pedig mindig igaz, kedvező és gyönyörű (szatjam, sivam, szundaram). Nem érheted el Sivát, amíg túl nem lépsz a helyes-helytelen, jó-rossz, tiszta-szennyezett kettősségein."
Azt mondják, ha egy aghóri megfogalmaz egy követelést, akkor még Brahmá, Visnu és Siva és megtörik a törvényeiket, hogy teljesítsék a vágyát. Az aghóri nem a raszta hajú szádhu, aki a krematóriumban él, hanem az, aki mindent elfogad ebben a világban, legyen az rossz vagy jó. Nem válogat, mert eggyé vált a világgal. Ha nem fürdik, vagy nem vegetáriánus ételt eszik, vagy más "védikus" előírásokat szeg meg, az nem befolyásolja az erkölcsösségét és a vallásosságát. Mivel Sivához hasonlóan, ő is felülemelkedett a három gunán. Siva saját maga lakik az aghóriban.
Természetesen az utánzás itt nem elégséges, mert sokkal könnyebb ezeknek a szokásoknak hódolni, mint megszerezni azt a látásmódot, hogy minden, ami a világban van, nem különbözik Istentől. És persze továbbra sem baj, ha vegán valaki, illetve, ha követi Patandzsali klasszikus jamáit és nijamáit. A lényeges dolog azonban, hogy megtanuljuk nem elítélni azokat, akik másképpen imádják Istent vagy más szabályokat követnek, mint mi. Ez ugyanis megakadályozza a Kundaliní felemelkedését a szahaszrárába.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése