"Hamarosan észre fogjuk venni, hogy ha helyesen követjük mindezeket az instrukciókat, nehéz nem hamar belekerülni a spirituális emelkedettség állapotába. Fontos azonban, hogy ne ugorjunk előre, hanem lépésről lépésre sajátítsuk el ennek a legerősebb meditációs technikának az összes komponensét, máskülönben nem fogjuk elérni az eredményét.
Mivel
ez a módszer olyan erőteljes, hogy a belőle származó eksztázis
könnyen elvonhatja a figyelmünket az élet más területeiről, ne
feledkezzünk meg a következőről: ne gyakoroljuk ezt a meditációt
több, mint napi egy órán keresztül, hacsak nem végeztünk már
nagyobb részt a társadalom és a családunk felé irányuló
kötelezettségeinkkel. Ezekhez a kötelezettségekhez szükség van
az apána lefelé áramlására, ami meg fog fordulni, ha túl
hosszan gyakoroljuk a meditációt. Nem szabad elfelejteni, hogy
ameddig a társadalom aktív tagjai vagyunk, vannak más aspektusai
is az életünknek, nem csak az isten megpillantásából származó
eksztázis. A világ, a Föld bolygó, és az emberi társadalom is
Isten megnyilvánulásai, és a szolgálatuk ugyanúgy Isten
szolgálata. Nem szabad különbséget tenni a kettő között. Ezért
minden meditációs alkalmat, amely során a fel-fel hullámot
végeztük, néhány kör fel-le hullámmal kell zárni. Ez meg fogja
adni nekünk a spontán képességet, hogy abba a csakrába helyezzük
a pránát, amely az aktuális feladathoz szükséges.
17.
Fejezet
17.
Törvény: Amikor a Sakti a múládhárában pihen, a tudat
láthatatlanná válik, és a világ láthatóvá. Amikor a Kundaliní
visszatér a szahaszrárába, a tudat láthatóvá válik, a
világ pedig láthatatlanná.
Ebben
a fejezetben a hetedik csakráról lesz szó, amely a légzési körön
és annak vonzatain kívül található.
Szahaszrára
csakra (ezerszirmú lótusz)
Elhelyezkedése:
A fejtető fölött
Minősége:
nisztraigunja (mentes a három gunától)
Eleme:
túl van az elemeken / tiszta tudat
Érzék:
túl van az érzékeken / tiszta tudatosság
Szín:
az összes szín egyszerre, és mégis egyik sem
Szirmok
száma: ezer (a végtelen metaforája)
Mantra:
túl a mantrán / sabda-brahman / határtalan isteni potenciál
Jantra:
a forma nélküli Abszolút
A
szahaszrára csakrát korábban említettük abban a
kontextusban, hogy a kumbhaka (légzésvisszatartás) közben
itt állítjuk meg a pránát, és Isten számunkra megfelelő
formáját helyezzük el az ezerszirmú lótuszban. Jegyezzük meg,
hogy Isten formáján meditálni a szahaszrárában (ami egy
bhakti-technika); vagy technikai célból röviden a
szahaszrárába helyezni a pránát; vagy egy átmeneti
csúcsélményt átélni a szahaszrárában
(aszampragjáta szamádhi) eltérő dolgok a prána
teljes elmerítésétől a szahaszrára csakrában (amit
Patandzsalí kaivaljának nevez). Ezt Sir John Woodroffe is
alátámasztja, aki azt mondja, hogy a jógi csak akkor éri el a
felszabadulást, amikor bármely pillanatban teljes mértékben
szabályozni tudja az akaratával, hogy a Kundaliní mikor melyik
csakrában tartózkodik, és nem csak a pillanatnyi felszökkenései
idején (Sir John Woordoffe: The Serpent Power, 244. old.). A
gyakorlat, melynek során az ísta-dévatánkat imádjuk a
rövid spontán kumbhakák során a csakra-légzés közben,
nagyon erőteljes. Azonban, ha a szahaszrára kontextusában
nézzük, akkor ez egy kezdő gyakorlat. Ebben a fejezetben meg
fogunk ismerkedni a komoly szahaszrára-gyakorlással és
annak eredményeivel."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése