A
hét csakra elhelyezkedése
A
csakrák a következő módon helyezkednek el:
1. Múládhára Gát (prosztata-idegfonat) Föld Alap, gyökér, fizikai test
2.
Szvádhisthána Farokcsont (keresztcsonti idegfonat) Víz Édesség,
Hold, méh
3.
Manipúra Köldök (napfonat) Tűz Az ékszerek városa,
energiaszolgáltató
4.
Anáhata Szív (szívfonat) Levegő Éritetlen, nyitott, forma
nélküli
5.
Visuddha Torok (nyelőcsövi fonat) Szubsztancia nélkül, Tiszta
éter
6.
Ágjá Két szemöldök (cavernous plexus) Egó nélkül Felfogás,
belső látás
7.
Szahaszrára Fej fölött átman/Brahman Tényleges Önvaló, ezer
szirmú lótusz, felszabadulás
A
hetedik a szahaszrára csakra a fizikai testen kívül, a
fejtető (brahma-randhra) fölött helyezkedik el, és
összeköti az egyéni lelket (átman) a Határtalan Lélekkel
(Brahman). Mindegyik csakra a szusumná nádíban gyökeredzik,
mely a kettősségektől mentes önvaló központi vezetéke. Fontos
megérteni, hogy a sorrendben egyre magasabban következő kerekek
mindegyike magában foglalja az alsókat is, vagyis körök vannak a
körökön belül. Sohasem különállóak, mindegyik magasabb
vezérlés alatt áll, és összeköttetésben van az összes
csakrával.
Csakra Szirmok Mantra Jantra FFI/Nő Bolygó Jógatípus
Szahaszrára 1008 Aum v. Ahh Forma nélküli ⟳/⟲ Neptun Rádzsa
Ágjá 96 Ksam v. Óm Végtelen jel ⟲/⟳ Uránusz Gjána
Visuddha 16 Ham Lótusz ⟳/⟲ Szaturnusz Mantra
Anáhata 12 Jam Csillag ⟲/⟳ Jupiter Bhakti
Manipúra 10 Ram Háromszög ⟳/⟲ Mars Karma
Szvádhisthána 6 Vam Telihold ⟲/⟳ Vénusz Tantra
Múládhára 4 Lam Négyzet ⟳/⟲ Merkur Hatha
A
fenti táblázatba sok olyan információt is belefoglaltam, amelyek
inkább a nyugati ezoterikus körökben elterjedtek, a jógaírásokban
nem mindegyikre találunk konkrét utalásokat.
A
szirmok száma
Mindegyik
csakra úgy tűnik, mintha több küllővel rendelkezne, mint a forgó
biciklikerekek, a sebesség függvényében. Minél magasabb az
energia, annál komplexebb a csakra és enne megfelelően,
exponenciálisan növekszik a szirmok száma. A hatodik csakrát, az
ágját általában két szirommal ábrázolják, de mindkettő
negyvennyolc alcsakrára oszlik, így a szirmok száma valójában
96.
Mantra
Minden
egyes mantra, vagy bármilyen hang, rezgést hoz létre a testben, a
gerinc mentén. Egy bizonyos mantra rezgése hozza az adott csakrát.
Ha tudatosan ismételgetjük a mantrákat, akkor az adott csakrával
kapcsolatos tudatosság is növekszik. A mélyebb, alsó hangok az
alsó csakrákra hatnak jobban, míg a magasabb hangfrekvenciák a
magasabb csakrákat emelik ki. Az Aum szótagot tartják a
legszentebb, univerzális hangnak. Az Aum három különböző
hangból áll: A, U és M, melyek rezgése felfelé terjed a gerinc
mentén. Az A a teremtést (Brahmá) képviseli a gyökércsakrában,
az U a fenntartást (Visnu) képviseli a szívcsakrában, az M pedig
a pusztítást (Siva) a harmadik szem csakrában.
Jantra
A
jantra egy geometriai forma, mely segít fenntartani a
koncentrációt a finom szinten. Az elsődleges jantra a pont,
a bindu, melyből az egész teremtés kiindul. A négyzet az
emberi állat első struktúrája, a múládhára csakra jantrája.
A Telihold, az Önvaló méhe a kör, mely a négyzetnek mind a négy
belső falát érinti. Ez jelzi a második csakrát. A csúcsával
lefelé mutató háromszög a férfi elv a harmadik csakrában. A
bindu e háromszög alsó csúcsánál található. A két
háromszög kombinálása a hatszögű csillagban a férfi és női
elvek egyesülését képviseli a szívcsakrában. Az ötödik csakra
lótuszvirága a tisztaságot, az egyén lényegi kifinomultságát
szimbolizálja. A hatodik csakra ovális alakját félholdnak, vagy a
belső látást jelző végtelen nyolcas szimbólumának tekintik. A
szahaszrára csakrának nincs formája.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése