1. A Kundaliní felébresztése önmagában nem garantálja a spirituális felszabadulást vagy a megvilágosodást.
2. A spirituális felszabadulás eléréséhez nem feltétlenül szükséges a Kundaliní felébresztése, de nagy segítség lehet.
3. A Kundalinít fel lehet ébreszteni abban az esetben is, ha a gyakorló még nem áll kellőképpen készen rá. Ebben az esetben a folyamat pszichés vagy fizikai zavarokat idézhet elő, legjobb esetben a gyakorló megússza egy negatív élménnyel.
4. A Kundaliní felébresztésére számos módszer létezik, köztük vannak fokozatos módszerek, illetve gyors módszerek is.
5. A Kundaliní felébresztésének fokozatos módszerei: kriják, pránájáma, mantra, meditáció, tantrikus szexualitás, ima, stb.
6. A Kundaliní felébresztésének gyors módszerei: egy Szadguru (megvilágosodott mester) kegye, vagy Isten kegye közvetlenül. Ez utóbbi folyamatot, amikor a guru a beavatási folyamat során felébreszti a gyakorló Kundaliníjét, Saktipátnak nevezik a kasmíri saivizmusban.
Nézzünk meg most néhány fogalmat a Saktipát folyamattal kapcsolatban:
A Saktipát beavatás
Sakti- (pszichikus) energia, Kundaliní; pát - esni, zuhanni. A kifejezés szerint a Guru Isten kegyében részesíti a gyakorlót, és ezáltal felébred benne a Kundaliní energia. A Saktipát történhet szóban vagy mantra által, ránézéssel, gondolatban vagy érintéssel (ilyenkor általában a gyakorló harmadik szemét érinti meg a beavató). A Saktipát a guru vagy Isten kegye (anugraha), amit nem lehet ráerőltetni senkire sem. A jelöltnek készen kell állnia, vagyis megfelelően nyitottnak kell lennie, hogy be tudja fogadni ezt az élményt. A Saktipát során a beavató tudata beáramlik a jelölt önvalójába. A Saktipát személyesen, távban (telefonon vagy levélben) vagy egy tárgy (pl. virág vagy gyümölcs) segítségével is megtörténhet.
A Saktipát intenzitásának szintjei
Sakti- (pszichikus) energia, Kundaliní; pát - esni, zuhanni. A kifejezés szerint a Guru Isten kegyében részesíti a gyakorlót, és ezáltal felébred benne a Kundaliní energia. A Saktipát történhet szóban vagy mantra által, ránézéssel, gondolatban vagy érintéssel (ilyenkor általában a gyakorló harmadik szemét érinti meg a beavató). A Saktipát a guru vagy Isten kegye (anugraha), amit nem lehet ráerőltetni senkire sem. A jelöltnek készen kell állnia, vagyis megfelelően nyitottnak kell lennie, hogy be tudja fogadni ezt az élményt. A Saktipát során a beavató tudata beáramlik a jelölt önvalójába. A Saktipát személyesen, távban (telefonon vagy levélben) vagy egy tárgy (pl. virág vagy gyümölcs) segítségével is megtörténhet.
A Saktipát intenzitásának szintjei
A kasmír saivizmusban a Saktipát hatását hét szinten osztályozzák a következők szerint:
tívra-tívra-saktipát - "Legfelsőbb Legfelsőbb Kegy", a jelölt azonnal azonosul Sivával és felszabadul; a beavatás extrém erejének köszönhetően a fizikai test elpusztul, a jelölt sziddhává válik és Sziddhalókára kerül, majd onnan közvetíti kegyét az arra alkalmas jelöltek szívébe.
tívra-tívra-saktipát - "Legfelsőbb Legfelsőbb Kegy", a jelölt azonnal azonosul Sivával és felszabadul; a beavatás extrém erejének köszönhetően a fizikai test elpusztul, a jelölt sziddhává válik és Sziddhalókára kerül, majd onnan közvetíti kegyét az arra alkalmas jelöltek szívébe.
tívra-madhja-saktipát "Legfelsőbb Közepes Kegy" - a jelölt eléri a megvilágosodást és a felszabadulást, közvetlen kapcsolatba kerül Sivával, és nincs szüksége további beavatásra, szádhanára vagy egy külső guru irányítására. Spirituális tudása (pratibhá) erőteljesen felébred, és azonnal megsemmisíti a tudatlanságot.
tívra-manda-saktipát - "Legfelsőbb Alsó Kegy" - Az a jelölt, aki ilyen beavatásban részesül, erősen vágyik arra, hogy találjon egy megfelelő gurut, de nincs szüksége utasításra, elég a guru érintése, tekintete, vagy a guru puszta jelenléte ahhoz, hogy elérje a megvilágosodott állapotot.
madhja-tívra-saktipát - "Közepes Legfelsőbb Kegy" - az a tanítvány, aki ebben részesül, erősen vágyik a tökéletes guru általi beavatásra és az utasításainak követésére, és idővel eléri a megvilágosodást. Az élete során azonban nem merül bele teljesen ebbe az állapotba, és az élete végén éri el Sivát.
madhja-madhja-saktipát - "Közepes Közepes Kegy" - Az ilyen tanítvány megkapja a beavatást a gurutól, és erősen vágyik a felszabadulás elérésére, ugyanakkor vágyik az élvezetekre is. Az élete végén egy mennyei világba kerül, ahol minden vágyát kielégíti, és utána ismét avatást kap a gurujától. és akkor egyesül Sivával.
madhja-manda-saktipát - "Közepes Alsó Kegy" - Hasonló az előzőhöz, de a tanítvány jobban vágyik a világi élvezetekre, mint a Sivával történő egyesülésre, így újjá kell születnie lelki gyakorlóként, hogy elérhesse a felszabadulást.
manda - "Alsóbbrendű Kegy" - Azokban, akik ilyen kegyben részesülnek, csupán akkor jelenik meg a vágy, hogy egyesüljenek Sivával, amikor szenvednek vagy fájdalom éri őket; Több életen keresztül meg kell kapniuk Siva kegyét, mielőtt elérhetik a felszabadulást.
Néhány további aforizmát még hozzátennék ehhez:
1. A Saktipát szintjeiből következik, hogy a különböző erővel és felhatalmazással rendelkező guruk különböző szintű saktipátban tudják részesíteni a gyakorlókat.
2. A kevésbé felhatalmazott guruk hajlamosabbak arra, hogy fűnek-fának osztogassák a saktipát beavatást, gyakran pénzéhségből, és így az alkalmatlan jelöltek Kundaliníjét is felébresztik.
3. A tanítvány nem képes megállapítani a guruja spirituális szintjét, csupán a hit alapján választ gurut.
4. Még a legerőteljesebb saktipát beavatás is igényel valamilyen típusú szádhanát, tehát a felébresztett Kundalinít kultiválni kell, a megkapott spirituális erővel meg kell tanulni élni. Ha nem használjuk, akkor a Kundaliní visszasüllyed szendergő állapotába.
5. A Kundaliní felébresztésére irányuló egyéb, fokozatos módszerek biztonságosabbak, mint a Saktipát, főleg kezdő gyakorlók számára, de érdemes ezeket is egy hiteles gurutól megtanulni és az irányítása alatt gyakorolni.
madhja-tívra-saktipát - "Közepes Legfelsőbb Kegy" - az a tanítvány, aki ebben részesül, erősen vágyik a tökéletes guru általi beavatásra és az utasításainak követésére, és idővel eléri a megvilágosodást. Az élete során azonban nem merül bele teljesen ebbe az állapotba, és az élete végén éri el Sivát.
madhja-madhja-saktipát - "Közepes Közepes Kegy" - Az ilyen tanítvány megkapja a beavatást a gurutól, és erősen vágyik a felszabadulás elérésére, ugyanakkor vágyik az élvezetekre is. Az élete végén egy mennyei világba kerül, ahol minden vágyát kielégíti, és utána ismét avatást kap a gurujától. és akkor egyesül Sivával.
madhja-manda-saktipát - "Közepes Alsó Kegy" - Hasonló az előzőhöz, de a tanítvány jobban vágyik a világi élvezetekre, mint a Sivával történő egyesülésre, így újjá kell születnie lelki gyakorlóként, hogy elérhesse a felszabadulást.
manda - "Alsóbbrendű Kegy" - Azokban, akik ilyen kegyben részesülnek, csupán akkor jelenik meg a vágy, hogy egyesüljenek Sivával, amikor szenvednek vagy fájdalom éri őket; Több életen keresztül meg kell kapniuk Siva kegyét, mielőtt elérhetik a felszabadulást.
Néhány további aforizmát még hozzátennék ehhez:
1. A Saktipát szintjeiből következik, hogy a különböző erővel és felhatalmazással rendelkező guruk különböző szintű saktipátban tudják részesíteni a gyakorlókat.
2. A kevésbé felhatalmazott guruk hajlamosabbak arra, hogy fűnek-fának osztogassák a saktipát beavatást, gyakran pénzéhségből, és így az alkalmatlan jelöltek Kundaliníjét is felébresztik.
3. A tanítvány nem képes megállapítani a guruja spirituális szintjét, csupán a hit alapján választ gurut.
4. Még a legerőteljesebb saktipát beavatás is igényel valamilyen típusú szádhanát, tehát a felébresztett Kundalinít kultiválni kell, a megkapott spirituális erővel meg kell tanulni élni. Ha nem használjuk, akkor a Kundaliní visszasüllyed szendergő állapotába.
5. A Kundaliní felébresztésére irányuló egyéb, fokozatos módszerek biztonságosabbak, mint a Saktipát, főleg kezdő gyakorlók számára, de érdemes ezeket is egy hiteles gurutól megtanulni és az irányítása alatt gyakorolni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése