"A jóga szemszögéből az Asperger-szindróma és az autizmus a szvádhisthána csakra részleges blokkját jelenti. Ez azt jelenti, hogy az érzelmek kicserélésének összetett funkciója mások felé teljesen vagy részlegesen blokkolva van. A pszichopatától eltérően azonban, akinek funkciói a múládhárára korlátozódnak, az autista személy felső csakráinak némelyike nyitott, sőt, magasabb szinten zseni is lehet.
Ez
azt a tényt tükrözi, hogy a szvádhisthána
funkciója nagyon összetett, és az agyunk sávszélességének nagy
részét lefoglalja – például az arcikfejezések és a
nem-verbális kommunikáció egyéb formáinak megfejtése. Ha ezt a
sávszélességet például a matematika vagy valamilyen hasonló
képesség felé fordítjuk, az illető nagyon profivá válhat
benne, ugyanakkor látszólag képtelen az alapvető emberi
kommunikációra és a közvetlenségre. Bizonyos misztikusok
esetében a magasabb csakrák megnyitása azt okozhatja, hogy a prána
„elszívódik” a szvádhisthánából,
ami társadalmi beilleszkedési problémákhoz vezethet, az
autisztikus viselkedéshez hasonlóan.
Ha
a szvádhisthána
blokkolt, mely a múládhárával
együtt a brahma-granthí
hatásterülete, képtelenek lehetünk megfelelően gondoskodni a
gyermekeinkről és a családunkról. Ez a blokk egyenesen képtelené
tehet az utódok nemzésére vagy a kreativitásunk megélésére.
Ugyancsak megakadályozhat abban, hogy megértsük mások érzelmeit
és érzelmileg kommunikálunk. A brahma-granthi
fogságában tengődők képtelenek lehetnek a csapatmunkára és a
beilleszkedésre egy csoportba.
Egyes
emberek azzal érvelnek, hogy mivel emlősök vagyunk, ezért
utánoznunk kell a többi emlős szexuális magatartását. Például
azt mondják, hogy nem vagyunk a hűségre tervezve. Azonban azok,
akik ezzel érvelnek, nem veszik észre, hogy bár valóban emlősökre
jellemző agyműködést örököltünk, az evolúciónkban messze
meghaladtuk az emlősöket. Az emberi lény nem válhat éretté
érzelmi, szociális, intellektuális és spirituális értelemben,
ha olyan fajok szexuális szokásait imitálja, melyeket messze
meghaladt az evolúciós fejlődésben.
A
szvádhisthána
lehet alul- de túlstimulált is. A csakra túlstimulálása gyakori
szexuális kifejezéseket eredményezhet az illető beszédében,
vagy a szexualitás túlzott hangsúlyozását saját azonossága
meghatározása éredekében, mint a nőcsábász, a Casanova vagy a
csábító nő esetében. Ez arra utal, hogy túlzottan a
szvádhisthána
funkciója alatt állunk. Patandzsalí jamái
(tilalmai) a brahmacsárja,
vagyis a szexuális élet korlátozása formájában ellensúlyozzák
ezt. Egyes emlős-fajok kiharcolják a helyüket a hierarchiában,
amíg az alfa-hím és nőstény ki nincs választva. Utána az
alfa-egyedek szaporodnak egymással, vagy a horda, falka, nyáj többi
tagjával, hogy a lehető legerősebb és legtöbb utódot hozzák
létre. Ez megfelelő stratégia lehet az állatok számára, de nem
az emberek részére."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése