"13. Fejezet
13.
Törvény: A csakrák az agy fejlődési stádiumait képviselik az
Istenszeretet élete felé vezető úton
A
Sziddha-sziddhánta Paddhatí
kijelenti, hogy senkit sem lehet jóginak nevezni, ha nem érti meg a
csakrákat (2.31). Ez a fejezet ennek megértését fogja
elősegíteni. A csakra-meditáció, ha az itt vázolt kifinomult,
nagyon hatékony módszerrel végezzük, elő fogja segíteni az
agyunk evolúcióját és magasabb intelligenciánk felébredését.
Ez a fejezet vázolni fogja azt az evolúciós folyamatot, amin
végigmehetünk egyénileg vagy kollektív módon. Ezek az esszék a
szentírások tanulmányozásából és a csakrákkal kapcsolatos
személyes tapasztalataimból álltak össze. E tapasztalatok java
részét úgy szereztem, hogy e könyvben leírt meditációs
technikát gyakoroltam, kiegészítve az ászana,
krijá
és pránájáma
napi szintű gyakorlásával.
Itt
most a csakrák új térképét fogom felvázolni. Azért hoztam
létre ezt az új térképet, mert a létező térképek nem írják
le megfelelően sem az emberi társadalom evolúcióját a történelem
jelen pillanatáig, sem azt, ami még előttünk állhat. Emellett
nem lett kimutatva a csakrák megnyitásának fontossága az
egyénben, mint az emberi társadalom jövőbeni motorja. Azt is el
fogom magyarázni, hogy mi történik, ha a természetestől eltérő
sorrendben nyitjuk meg a csakrákat, és mindegyik csakra esetében
be fogom mutatni azokat a veszélyeket, amik várnak ránk, ha
kihagyjuk az adott csakrát, és egyből a következővel kezdünk
foglalkozni. Ezen információk java része nem elérhető a létező
leírásokban.
Ebben
a fejezetben az egyes csakrákkal kapcsolatos információkat fogom
ismertetni. Ez a tudás nem elengedhetetlen a könyvben leírt
meditációs módszer végzéséhez, mégis biztosít egy térképet,
és így legalább nem érezzükazt, hogy a sötétben tapogatózunk.
Az egyes csakrákkal kapcsolatos munkáról szóló információt is
megtaláljuk, amennyiben dolgunk van vele. Ezzel csak akkor érdemes
foglalkozni, ha egy-egy csakrához kapcsolódó blokkokat
tapasztalunk az életünk bizonyos területein.
A
misztikus élmények nem tesznek bennünket automatikusan az életünk
mesterévé. Például a két legmagasabb csakra megnyitása a
középső kettő nélkül paranoiát vagy skizofréniát
eredményezhet. Az élet mesterének lenni azt jelenti, hogy spontán
módon pránát
tudunk juttatni a megfelelő csakrába egy bizonyos szituáció
esetében. Ebben a fejezetben foglalkozunk minden egyes csakra
céljával, és azzal, hogy az egyes kötelességek és funkciók
esetén, hová kell helyezni a pránát.
A csakrák leírása nem lesz teljesen átfogó, de a mindennapos
használathoz elegendő.
Itt
csak a hat fő csakra leírását fogjuk megtalálni, ahogy azt az
olyan jóga-művekben olvashatjuk, mint a Sat-csakra
Nirúpana
vagy Jóga-kundaliní Upanisad
(3.9-11). Sok más csakra létezik, de a lentebb ismertetettek a
legfontosabbak. A fenti csakrák között vannak olyanok, amelyek nem
csakrák, hanem egész csakrarendszerek, és akár féltucat
alcsakrából is állhatnak. De most egyelőre nem kell ennyire
belemerülni a potenciálisan zavarbaejtő részletekbe egy olyan
szövegben, mely lényegében a meditatív tapasztalásokkal és
technikával foglalkozik. A hetedik fő csakrát, az ezer szirmú
szahaszrárát
a tizenhetedik fejezet írja le."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése