"Amikor ebben már megszilárdultunk, észre fogjuk venni, hogy a légzés további lelassítása mélyebb koncentrációhoz vezet. Használjuk fel ezt a mélyebb koncentrációt arra, hogy kiadjuk a következő feladatot az elménknek, ami az egyes csakrák színeinek hozzáadása. Ne adjuk hozzá a színeket, mielőtt képesek lennénk négyszer kimondeni minden egyes tő-mantrát. Ha még nem vagyunk képesek rá, akkor túl kevés időnk fog jutni a színek megfelelő vizualizációjára, ez pedig fel fogja izgatni az elménket.
Nagy
a zűrzavar a csakrás színeivel kapcsolatban, részint azért, mert
a szirmok színe, a virág közepének a színe és a csakrához
tartozó elemet képviselő jantra (szakrális mértani
alakzat) színe is eltérő. Például a föld elem jantrája
egy sárga négyzet, ami arra vezetett egyeseket, hogy a föld-csakrát
sárgának próbálják vizualizálni. Eleinte azonban a csakra
külsején látható színre kell koncentrálni, az pedig a szirmok
színe.
A
pop-art és a pszichedelikus művészet által inspirált különböző
szerzők és tanítók saját csakra-színrendszert állítottak fel,
a "bármi jöhet" mottóval vezérelve. Emellett, mivel a
modern nyugati tanulók igényelték azt, hogy a színek sorrendje
összhangban legyen az esztétikai érzékükkel, egyes tanítók a
szivárvány színeit rendelték hozzá a csakrákhoz. A szirmok
tényleges színét azonban megtaláljuk a Sat-csakra-nirúpana
című jóga-sásztrában, melyet a nagy Swami Kuvalayananda a
csakrákkal kapcsolatos alapműnek nyilvánított. Az olyan
tiszteletre méltó tudósok, mint Sir John Woodroffe és Shyam
Sunder Goswami is alátámasztották, hogy ezek a helyes színek.
A
szirmok színei tehát a következők:
Múládhára
(gyökér) csakra - sötétvörös vagy cinóber
Szvádhisthána
(szakrális) csakra - naracsvörös vagy élénkvörös
Manipúra
(köldök) csakra - kékesfekete, esőfelhő-szín
Anáhata
(szív) csakra -tűzvörös, a bandúka virág színe
Visuddha
(torok) csakra - bíborszínű
Ágjá
(harmadik szem) csakra - ragyogó fehér"
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése