"10a Gyakorlat: A bídzsáksarák összekapcsolása az elhelyezkedésükkel
A
kezdők számára ezek az új mantrák néha zavarbaejtőek lehetnek.
E jelenlegi gyakorlat arra szolgál, hogy össze tudjuk kapcsolni a
szótagokat az elhelyezkedésükkel. Ha már ismerjük a
tő-mantrákat, akkor ki is hagyhatjuk ezt a gyakorlatot. Egy kicsit
tovább fogunk időzni mindegyik csakránál, de ha egyszer sikerült
összekapcsolni a hangot és az elhelyezkedését, akkor ezt
abbahagyjuk, és visszatérünk ahhoz, hogy mindegyik csakránál
azonos időt töltsünk el.
Kezdjük
a gyökércsakrával, és mondjuk bele a LAM bídzsáksarát
(a szanszkrit „a” hang a magyarhoz hasonlít) a gát közepébe,
abba a területbe, melyet össze szoktunk húzni a múla
bandha (gátzár)
közben. Ejtsük ki (mentálisan) a LAM-ot hatszor a belégzés, és
hatszor a kilégzés közben. Ezt addig folytassuk, amíg ki nem
alakul a kapcsolat a hanghullám és az elhelyezkedése között.
Ha
ezt megtettük, adjuk hozzá a második bídzsáksarát
(tő-mantrát). Belégzés közben mondjuk bele a LAM-ot háromszor a
gátba, utána pedig haladjunk fölfelé kb. 5 centimétert és
mondjuk bele háromszor a VAM-ot a keresztcsont közepébe. Ez a
vízcsakra, a szvádhisthána
elhelyezkedési pontja. Kilégzéskor először mondjuk ki háromszor
a VAM-ot a második csakrába, utána pedig a LAM-ot háromszor a
gyökércsakrába. Ezt addig folytassuk, amíg tisztán ki nem
alakult a kapcsolat a két hanghullám és a nekik megfelelő
energiaközpontok között.
A
következő lépés a köldökcsakra hozzáadása és annak
tűz-mantrája, a RAM. A szakrális csakrához hasonlóan, és a
gyökércsakrától eltérően, a harmadik energiaközpont sem a test
közepén helyezkedik el, hanem a hátulsó felületéhez közelebb,
a gerinccel egybeesően. Ehhez csökkentsük le a bídzsáksarák
számát csakránként kettőre. Belégzés közben mondjuk bele a
LAM-ot kétszer a gátba, utána a VAM-ot kétszer a szakrális
csakrába, és végül kétszer a RAM-ot a köldökcsakrába. Tegyük
ugyanezt, csak fordított sorrendben kilégzéskor. Ebből is
végezzünk el annyi kört, amennyire szükségünk van ahhoz, hogy
tisztán létrejöjjön a kapcsolat a mantrák és az elhelyezkedésük
között."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése