"A szattvikus meditációs tárgyak azok, melyek a belső vagyonnal kapcsolatos elképzelést előhozzák bennünk. Röviden ezek az isteni fények, melyeket csakráknak neveznek, az isteni hangok, vagyis a mantrák és az isteni formák, vagyis Isten megtestesülései, melyek képessé tesznek arra, hogy a határtalan tudaton, a személytelen Abszolúton, a Brahmanon meditáljunk.
Ha
a munkahelyünkön konfliktusokat élünk át a kollégáinkkal vagy
a feletteseinkkel, az hatással lesz az elménkre. Nem azt fogjuk
érezni, hogy békések vagyunk vagy támogatva vagyunk, hanem azt,
hogy ki vagyunk szipolyozva. Ha olyan környéken lakunk, ahol
hemzsegnek a bandák és virágzik a bűnözés, akkor valószínűleg
szükségünk lesz a túlélő ösztönünkre, ha boltba megyünk.
Ezek a példák azt illusztrálják, hogyan hatnak a külső
körülmények az elmeállapotunkra. Bár néha időbe kerülhet,
amíg megváltoztatunk valamilyen külső körülményt az
életünkben, a belső körülmények, azok a tárgyak, melyek felé
tudatosan irányítjuk a figyelmünket, közvetlen irányításunk
alatt állnak. Éppen ezért az első lépés az új önmagunk felé
az, hogy teljes irányításunk alá vonjuk belső világunkat.
Az
emberi lényeknek megvan az a képessége, hogy el tudják különíteni
a belső valóságukat attól, ami kívül zajlik. Minél nehezebbnek
és értelmetlenebbnek tűnik számunkra a külvilág, annál
fontosabb, hogy belül létrehozunk egy pozitív vonatkoztatási
rendszert, melyből a külső életünkhöz is erőt tudunk meríteni.
Ezt a tényt Victor Frankl találóan megmagyarázta „Man's
Searching for Meaning” című könyvében. Frankl, egy zsidó
származású pszichiáter, különböző náci koncentrációs
táborok lakója volt. A háború után azt írta, hogy a spirituális
élményeire és kontextusára irányuló koncentráció segítette
őt át az atrocitásokon. Azt is érezte, hogy a spirituális
kontextusra koncentrálva – ami az én nyelvezetem szerint azt
jelenti, hogy szent meditációs tárgyakat választunk, - növelte a
holokauszt túlélésének esélyét számára. Persze Frankl-hoz
viszonyítva a mi feladatunk végtelenül egyszerű, de az ő példája
segíthet megérteni, hogy a spirituális szabadság olyasvalami, ami
teljesen független a külső körülményeinktől. Ez olyan dolog,
ami még a halál próbáját is ki fogja állni."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése