"Egy másik alkalommal Jézus azt mondja a tanítványainak, hogy menjenek előre egy csónakban, miközben ő felmászik egy hegyre, hogy magában imádkozzon. Utána úgy éri utol őket, hogy egyszerűen csak átsétál a tó felszínén. Ismét Simon Péter az, aki szeretné megérteni a trükköt. Amikor Jézus megparancsolja neki, összeszedi a bátorságát, kilép a csónakból és a tanítója felé megy. Néhány lépés múlva azonban megijed, és Jézusnak meg kell mentenie, aki azt mondja neki: „Óh te kishitű, miért kételkedtél bennem?” (Máté 14.22-34). Itt Jézus ismét azt tanítja, hogy a gondolat valósággá fog kristályosodni, ha az elme megfelelően koncentrált (és nem kételkedik). Azt is mondja, hogy az ilyen cselekedetek nem csak számára lehetségesek, hanem „A tetteket, amiket én végrehajtok, ti is meg tudjátok cselekedni, sőt, még nagyobb tetteket is fogtok!” (János 14.12).
Ezeket
az elveket, amiket Jézus tanított, az utóbbi években olyan
kiadványok népszerűsítették, mint A Titok, de sajnos olyan
módon, melyben az elme hihetetlen erejét kizárólag anyagi célok
elérésére kell koncentrálni. Ezzel az a probléma, hogy az
intelligencia létező tüzét visszaalakítja a megszerzés tüzévé,
ami nem csak az étel, hanem a vagyon minden formája iránti éhséget
is táplálja. Ezzel szemben, Jézus először a magasabb törekvések
kifejlesztését tanította először, mely után az anyagi
szükségletek is megoldódnak. Az elme hihetetlen erővel
rendelkezik. Ha sikerül annyira koncentrálnunk a hullámait, hogy
az elme lézerpontossá váljon, akkor szinte bármit elérhetünk.
De fontos, hogy mindenki javára, és ne mások kárára használjuk.
Ha negatív célok elérésére használjuk a mentális erőnket,
akkor természetesen viselnünk kell a tetteink következményeit is.
Ha
nincs kétségünk afelől, hogy sikert fogunk elérni, akkor csupán
mentális koncentrációval képesek leszünk felemelni a Kundalinít.
A jógában bhútasuddhinak
nevezik ezt a technikát, és a könyv második és harmadik részében
fogom ismertetni. Ahogy korábban már megfigyeltük, a testünk a
múltbeli gondolataink, érzelmeink és tetteink kikristályosodása.
A test hajlamos ismételni azokat a mintákat, melyek a
kikristályosodásához vezettek, az elmét a lélegzet (prána)
és a tudatalatti által irányítva. De mindez visszafelé is
működik. Újra is tudjuk teremteni (bizonyos mértékig) a
testünket és a tudatalattinkat a légzés és a gondolati minták
(vritti)
megváltoztatásával. Ez egyszerűen úgy érhetjük el, ha a
mindennapos meditációs gyakorlatokat légzőgyakorlatokkal és
tudatos, célzott gondolatokkal (szankalpa)
kombináljuk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése