"A bal láb először
A
szuptakúrmászanában
az első sorozatban először a bal lábat helyezzük a nyakunk mögé,
és ugyanezt a sorrendet követjük a második sorozat következő
pózában is, a jóganidrászanában.
Általánosságban véve, amikor mindkét láb a fejünk mögött
van, először mindig a balá lábat tesszük be, utána pedig a
jobbat. (Ez nem érvényes az olyan pózokban, mint az
ékapáda-sírsászana,
amelyekben csak egy láb van a nyakunk mögött. ezek a pózok
teljesen másmilyen energetikai struktúrát követnek.)
Ez
ellentétben áll a lótuszpózokkal, például a padmászana
vagy szúpta-vadzsrászana,
ahol először a jobb lábat helyezzük a lótuszba, és utána a
balt. Mint ahogyan korábban leírtuk, az oka, hogy ebben a
sorrendben helyezzük be a lábunkat a lótuszba, és nem a
fordítottban, a hasüreg aszimmetriájának figyelembe vétele. ha
először a jobb lábunkat helyezzük a lótuszba, az megtisztítja a
májat és a lépet, míg a fordított sorrendnek nincs ez a hatása
a jóga-sásztra
szerint.
Hasonlóképpen,
ha a bal lábat helyezzük először a dvipada-sírsászanába,
azzal figyelembe vesszük a mellüreg asszimmetriáját, ami nem
történne meg, ha megfordítanánk a lábak sorrendjét. ha a bal
lábat helyezzük először a dvipada-sírsászanába,
az különösen tisztítja és erősíti a szívet, de a tüdő
számára is hasznos.
Vannak
arra vonatkozó spekulációk, hogy a lábak behelyezésének
fordított sorrendje a láb-a-nyak-mögötti pózokban, mint például
a dvipada-sírsászanában
és a jóganidrászanában
kiegyensúlyozza a lótuszpózokat, mint a szúptavadzsrászana
és a kárandavászana.
Bár első ránézésre nem tűnik úgy, hogy sok bizonyíték lenne
a láb-a-nyak-mögötti pózok és a lótuszpózok közötti
kiegyensúlyozó kapcsolatra, sok évnyi tanítás során
észrevettem, hogy azok a gyakorlók, akik a teljes második vagy
teljes első sorozatot gyakorolják, nem hajlamosak az elbillent
medence szimptómájára. Ez a probléma azonban gyakran megjelenik
azoknál a gyakorlóknál, akik hozzáteszik a második sorozatot a
szúpta-vadzsrászanáig
és sokáig időznek a szúpta-vadzsrászanánál
vagy az ékapáda-sírsászanánál.
(Ismét meg kell említeni, hogy az elferdült medencével rendelkező
gyakorlók jelentős többsége általában kávét iszik és nő. A
nőknek általában alacsonyabb az izomtónusuk, mint a férfiaknak,
ami azt jelenti, hogy a testük lágyabb és könnyebben felborul az
egyensúlya. A kávé egy stimulálószer, ami kilöki és
mobilizálja a csit/pránát.
Ezt a pránát,
más dolgok mellett, arra használjuk, hogy megtartsuk a test finom
egyensúlyát. A kávé csökkenti a medence pránikus
stabilitását. Megfigyelések alapján a koffeinmentes kávé nem
rendelkezik ezzel a hatással.) Más szavakkal, még nem
részesülhettek a dvipada-sírsászana
kiegyensúlyozó hatásában.
Természetesen
nem az a megoldás, hogy elkezdjük a dvipada-sírsászanát
gyakorolni, mielőtt készen állunk rá, mert ez mindenféle más
problémához vezetne. Ha ennél a pontnál kialakul az elferdült
medence problémája, akkor, és csakis akkor elkezdhetjük egyes
lótusz pózok gyakorlását a bal lábbal kezdve. ennek egy módja
az lehet, ha a szúpta-vadzsrászanát,
úrdhva-padmászanát,
pindászanát,
matszjászanát,
padmászanát,
jógamúdrát
és az utpluthit
minden másnap bal lábbal kezdjük, vagy rábízzuk a tanárunkra,
hogy melyiket kezdjük bal lábbal.
Valószínűleg
visszatérhetünk a jobblábas lótuszhoz, miután elkezdtük
gyakorolni a dvipada-sírsászanát
és a jóganidrászanát
és megtapasztaltuk kiegyensúlyozó hatásukat."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése