"Bensőséges kapcsolat Istennel
Az
ishta-dévatához
fűződő kapcsolatunknak olyan bizalmasnak kell lennie, amilyen csak
lehetséges. Az upanisadok
egyik jól ismert idézete szerint: „A tested középpontjában van
egy lótuszvirág, amelyben egy háromszögletű szentély áll.
Ebben a szentélyben áll az igazi önvaló, amelyben csodálatosan
együtt van az egész tágas univerzum az összes hegyével,
folyójával, fájával, óceánjával, csillagjával és napjaival.”
(Cshándógja
Upanisad 8.1.) Mivel
úgy tekintik, hogy az egész univerzum a Legfelsőbb Lényben
helyezkedik el, ez az idézet arra utal, hogy Legfelsőbb Lény a
szívünkben lakozik. Ebből a szempontból a számos különböző,
úgynevezett isten csupán eszköz, amely képessé teszi az
egymástól oly elütő egyéni pszichénket arra, hogy meditáljunk
és azonosuljunk a szívünkben lévő egyetlen Legfelsőbb Lénnyel.
Ezáltal visszatértünk a mitológia céljához: amikor az ősi
indiai mítoszait és meséit hallgatjuk, és azokat a szövegeket
olvassuk, amelyek leírják őket, egyre jobban megismerjük és
bizalmasabb kapcsolatba kerülünk a különböző isteni formákkal.
Bizonyos idő múlva megnyilvánul az ishta-dévatánk.
Amikor
tudjuk,hogy ki az ishta-dévatánk,
akkor saját magánfrekvenciánk lesz, amelyen keresztül
összekapcsolódhatunk a Legfelsőbb Lénnyel. Nincs értelme azon
vitatkozni, hogy melyik – Istennel összekapcsoló – frekvencia
jobb vagy helyesebb. A lényeges dolog az, hogy megtaláljuk a saját
frekvenciánkat és kapcsolatba lépjünk a Legfelsőbb Lénnyel,
melyen keresztül irányítást kapsz, és felajánlod a
szolgálatodat.
(Időről
időre bizonyos indiai szaktekintélyeknek, például Sankarának
hatályon kívül kellett helyeznie a meditációs formák
némelyikét, mert az imádat bizarr formáihoz vezettek, mint
például a thugee-k, indiai rablók, akik rituálisan megfojtották
gyanútlan áldozataikat, és felajánlották Káli istennőnek, majd
kirabolták és eltemették őket. Sankara, bár utasítását
nyilvánvalóan nem mindenki követi, a „helyes” imádatot hat
isteni formára korlátozta: az Úr Siva; két fia, Ganésa és
Kárttikéja (akit Murugánnak, Ajappának, Subramaniamnak, Kumárának
és Szkandának is neveznek); az Úr Visnu, akit számos avatárja
képvisel (mint az Úr Ráma és az Úr Krisna); az Istennő (akit
sok néven ismernek, mint Umá, Párvatí, Durgá, és Déví); és
végül Szúrja, a napisten.)
Az
ishta-dévata
koncepcióban nagy szépség ás alázat nyilvánul meg. Az
istha-dévatánk
a mi módszerünk, hogy elérjük a Legfelsőbb Lényt, is az egyéni
sajátosságai emlékeztetnek arra, hogy ez csak az Egyről alkotott
egyéni, korlátozott felfogásunk. nem kritizálhatunk vagy
nézhetünk le valaki mást csak azért, mert nem értjük azt, ahogy
ő látja a Legfelsőbb Lényt. Olyan sok ishta-dévata
és út vezet a határtalan tudathoz, ahány ember van a földön.
Az
igaz vallás
Tágabb
értelemben véve, ez az alapja annak, amit én igaz vallásnak
hívok. Az igaz vallás gyakorlása azt jelenti, hogy az össze
vallást elismerjük, és különösen azokat, amelyek idegennek
tűnnek számunkra, mint a Legfelsőbb Lény kiterjedését és hozzá
vezető utat. Az a személy, aki szerint az igazságot csak az ő
csoportjának vallásában lehet megtalálni, nem vallásos, hanem
szektariánus. A szektariánusnak célkitűzései vannak, amik főleg
arra irányulnak, hogy egy bizonyos megközelítés vagy vallás
helyes vagy helytelen. A szektariánus más emberek viselkedésének
kontrollálására törekszik. Egy igazán vallásos embert azonban
nem érdekli az, hogy melyik úton keresztül érjük el a Legfelsőbb
Lényt, hanem inkább az érdekli, hogy eljutsz-e hozzá, és hogy
milyen hamar. A hangsúly magán a Legfelsőbb Lényen van, és az ő
eksztatikus megnyilvánulásán az egyén előtt."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése