Tegnap még tartottam este egy pránájáma és mantra órát utolsó lehelletemmel. Ez a hét meglehetősen intenzívre sikerült, kétszer is gyakoroltam a hármas sorozatot (persze kínszenvedés volt, remélem jövő héten Pulában jobban fog menni). Emellett még a sok elintéznivaló, mielőtt elindulunk jógatáborozni. Hiába, ez már így szokott lenni. Mire az ember felül a repülőre (vagy ebben az esetben a buszra) kb félholt az idegeskedéstől és a fáradtságtól. Legalább érezhető lesz a feltöltődés.
Nos, vissza a tegnapi órára. Mindig azt szoktam mondani, hogy sokkal kevesebben szeretnek nyaktól felfelé is jógázni, mint ahányan nyaktól lefelé. Értsd: az ászanára mindenki vevő, de a pránájáma, a meditáció meg a filozófia viszont kb tizedannyi embert érdekel. Ehhez képest a múlt heti Jóga-szútrán meg a mostani pránajámán is már öten voltak!
Néhány mantrával kezdtük, amiket lejjebb olvashattok, illetve innen le is tölthetitek a hangfelvételt. Utána a Kapálabháti és a Bhásztriká pránajámákat gyakoroltuk. Ezek amúgy nagyon hasznosak, mert megerősítik a bandhákban résztvevő izmokat, és tisztítják az orrjáratokat. Ja, és hőt is termelnek. Szóval csupa hasznos cucc, ha fejleszteni akarod az Astanga-gyakorlásodat és az uddzsájídat. Csak egy baj van vele, hogy még erre is időt kell szánni. Ha megvagy a napi két óra gyakorlással, akkor még pránajámázhatsz egy negyed vagy fél órát. Így csinálják a nagy himalájai jógik. És utána még meditálnak három órát.
Lehet, hogy nekünk itt nyugaton egy kicsit kevesebb időnk jut ezekre a dolgokra, úgyhogy én is maradok a havi egy pránajáma-óránál, viszont mindenki gyakorolhat otthon, ha ráér. A táborban is lesz pránajáma, meg jóganidra, meg elmélet is. Majd feltöltögetem az mp3-akat. Sőt, esténként még kirtan is lesz, mert azt is kell ám a jógiknak gyakorolni! Este jelentkezem az első helyszíni tudósítással, feltéve, ha egyben odaérünk. Ez a pár mantra remélem biztosítja a kedvezőséget.
Óm aszató má szadgamaja
tamaszó má dzsjótir gamaja
mritjór má amritam gamaja
Óm sánti sánti sánti
„Vezess bennünket az átmenetiből az örök felé, a sötétségből a fény felé, és a halálból a halhatatlanság felé”
guru brahmá gurur visnuh gurur dévó mahésvarah
guruh száksát parambrahma taszmai srí guravé namah
„Felajánlom tiszteletemet a Guru előtt, aki Brahmá, Vusnu és Mahésvara (Siva) képviselője, és megmutatja nekünk az Abszolút Igazságot.”
Óm bhadram karnébhih srinujáma déváh bhadram pasjémáksabhirjadzsatráh
szthirairangaisz tustuvágamszasz tanúbhir vjaséma dévahitam jadájuh
szvaszti na indró vriddhasraváh szvaszti nah púsá visvavédáh
szvaszti nasz tárksjó aristanémih szvaszti nó brihaszpatir dadhátu
Óm sántih sántih sántih
„Óm, Óh Istenek, miközben az áldozatot végezzük, bárcsak hallanánk a füleinkkel azt, ami kedvező, és bárcsak látnánk a szemeinkkel azt, ami kedvező! Miközben titeket imádunk erős és szilárd testrészeinkkel, bárcsak az Istenekhez méltó életet élhetnénk! Bárcsak Indra, az ősi hírnevű kedvező lenne irántunk! Bárcsak Púsan, a mindentudó, kedvező lenne irántunk! Bárcsak Garuda, a rossz megsemmisítője, kedvező lenne i rántunk! Bárcsak Brihaszpati, a félistenek guruja, kedvezőségben részesítene! Óm, Béke, Béke, Béke minden lénynek!”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése